27 מרץ, 2008

AKG K - 701 Headphones


השעה כבר מאוחרת, כבר מתחילה לחלחל בך המחשבה שאולי כפתור הווליום במערכת שלך
"בשעה" קצת גבוהה מידי בשביל השעה האמיתית שמורים מחוגי השעון.
ואז אתה נזכר בפעמים בהם כבר "נזפו" בך והטיחו צעקה מהחדר השני, תנמיך !!!!

אולי הגיע הזמן לפתרון הסופי, (לא לא זה שהיה במלחמת העולם ה 2, פתרון סופי אחר..).
הפתרון שנראה כמו שתי קופסאות שימורים שתלויות לך על הראש ומסביב לאוזניים.
כאלה שאם אורחים ייכנסו פתאום לבית, הם כנראה יאשפזו אותך באיזה מוסד לחולי נפש בשל המראה החייזרי שלך באותו הרג .

אני מתכוון לאוזניות, לא אוזניות קטנות כאלו שאתם מקבלים עם נגן ה MP3 שלכם, שנכנסות לאוזן
או מקסימום עם איזו קשתונת חמודה שמעטרת את העורף,
אני מדבר על אוזניות אמיתיות. גדולות, מגושמות במראה אך נוחות מאד. אני מדבר על אוזניות;
FULL CAN's!! .

זאת לא הפעם הראשונה שאני מאזין למוסיקה עם זוג אוזניות אודיופיליות.
היית לי תקופה די ארוכה בתחום הזה והיו ברשותי כמה וכמה מהזוגות הטובים שמציעים היום בעולם. יחד עם כמה מגברי אוזניות להשלמת החוויה.
לאחר שמכרתי את כל רכושי בתחום האוזניות, לטובת שדרוגים במערכת הסטריאו העיקרית כמובן,
לא "עברו הרבה מים" עד שהתחלתי להתגעגע שוב לסאונד ולנוחות הבלתי נתפסת בהאזנה לאוזניות.
ללא הפרעה מצידך או מהצד השני כלפיך.

הרעיון הנכסף דגדג ודגדג עד שיום אחד ההחלטה נפלה , הרכישה החדשה נעשתה.
הפעם ההחלטה היית לנסות ולא לגלוש לעולם האוזניות האודיופיליות ברמה שהיית אז.
אלא "לקחת" בכמה אלפי שקלים מערכת המבוססת אוזניות ומגבר אוזניות שיתנו חוויה מעולה
לשעות המאוחרות של היום ולמצבים בו רוצים האזנה אינטימית ומפורטת במיוחד.
הרעיון הוא לנסות ולרכוש אוזניה אחת טובה מאד, עם מגבר בעל אופי שישלים את החוויה.

את הכתבה הזו אקדיש לאוזניות עצמן שנבחרו, בזמן הקרוב תעלה כתבת המשך שתדבר על המגבר הנבחר לתת את ההשלמה למערכת ספציפית זו.


THE DECISION

האוזניות שבחרתי לרכוש הם ספינת הדגל של חברת האודיו האוסטרית AKG.
והדגם הוא כאמור בכותרת ה K701.
לאחר שהתנסתי בעבר עם מגוון אוזניות רחב ביותר ידעתי בדיוק מה אני מחפש באוזניה החדשה שתירכש, ההחלטה נפלה תמיד לאחר רשימה קצרה של פלוסים ומינוסים על ה K701 של AKG.

האוזניות שהיו ברשימת ההשוואה היו סינהייזר HD 600 ו ספינת הדגל של החברה ה HD 650,
אוזניות של "ביירדינאמיקס" אחד הדגמים המעולים ביותר שלהם ה DT880, אפילו זמזמה בראשי המחשבה לחזור ולרכוש את ה AKG K340 המדהימות אך הם נפלו בעיקר בשל אי יצורם,
הקושי היחסי בהשגתן (למרות שבאותו השלב היית אחת למכירה משודרגת בלוחות בארץ) והחשוב ביותר, הן פשוט לא היו לי נוחות כל כך בהאזנה ממושכת.
מבחינת סאונד הם מדהימות ביותר, זאת אוזניה שמשלבת אלמנטים דינאמיים ואלקטרוסטאטיים.
אוזניות נוספות היו ברשימה גם כן, אך הם היו בשולי הרשימה.

לאחר חשיבה די קצרה, להזכירכם את כל הדגמים כבר שמעתי בעבר פעמים רבות וכמובן גם השוואתי ביניהם לא פעם ולא פעמיים. החלטתי שהאוזניה שתתן לי את מירב הפלוסים ותהיה היחידה שהאזין בה בביתי תהיה ה K701.
זאת היית אחת הבחירות הכי מהירות והכי שלמות שעשיתי בתחום האודיופיליה מעולם.

האוזניה נקנתה בחו"ל בעזרתו האדיבה של חבר יקר, רק מהסיבה הפשוטה- שמחירה בארץ הוא כמעט פי 2 מהמחיר של אוזניה כזו שנקנית בחו"ל לאחר הובלה ומיסים.
לא היה שום חשיבה ארוכה בדבר, הלכנו על האופציה "הרחוקה" בשל חיסכון של בערך 1000 שח!.
את האוזניה הזו מוכרים בארה"ב במחיר ריטייל של 310$ כאשר ב EBAY אפשרי להשיגה ב 250$ (300 $ כולל משלוח) מחירה בארץ לפני הנחה עומד על 2400שח. (ולא בהנחה גדולה מדובר כאן)

לפני ההחלטה על הדגם הנ"ל (ה 701 ) נלקח בחשבון הדגם האחד לפני (K601) שהיא בעצם כמעט אותה האוזניה רק בצבע שחור ולא בלבן כפי שה 701 מגיעה, עם נתונים גרפים טיפה שונים ותג מחיר זול ב 100$ בחו"ל ו במחיר של 1000 שח פה בארץ.

בשל המחיר האטרקטיבי בארץ לעומת חול של הדגם הנ"ל ובשל הפער הדי היסטרי שיש על דגם הדגל,
כמעט שעשיתי את הצעד.
אך בחישוב די פשוט הובן שבתוספת של 150-200 שקלים אפשר לקבל את הדגם הבכיר ביותר אך הרכישה צריכה להיעשות מארה"ב ולא מהארץ.
וכך היה.

הלאתי אתכם בפירוט ההחלטה מהפן הכלכלי במידה מספקת לדעתי, נעבור אם כן לאייך היא נשמעת.


SO LET GET TO THE CHE(s)ESE

ה AKG K701 הם אוזניות די גדולות בגודלן אך קלות מאד ונוחות בצורה מפחידה,
אני מכיר כמה אוזניות ממש ממש נוחות, אבל פה יש ליגה שונה לגמרי.
האפרכסת עצמה מרופדת בקטיפה אפורה ורכה שיושבת מסביב לאוזן ותוחמת אותה מכל הצדדים.
לקודקוד הראש מתוחה רצועה מעור אמיתי בצבע חום, כאשר קשת כפולה עולה מעליה שנותנת את הקשיחות לקונסטרוקציה וכן גם מושחל בפנים הכבל מצד שמאל לצד ימין.
האוזניה חוטית כמובן, כאשר הכבל מחובר רק לצד השמאלי של האוזניה וממנה אל כניסת האוזניות במגבר.
האוזניה אינה "מבקשת" סידור מקדים של גודל הפתיחה ביחס לראש וכדומה, אלא מתכוונת באופן "עצמאי" בעזרת "מיתרי גומי מתוחים" שממוקמים בצידי האפרכסות.

מהיום הראשון שהאוזניות אצלי התחלתי ב BREAK IN, האוזניה לפי הרישומים בפורומים השונים "אוהבת" כמה מאות שעות עד שהיא מתאזנת ומקבלת גם את ההידוק בתדרים הנמוכים.
האוזניה לא נחשבת "למפעל בס" אלא יותר אוזניה לאוהבי הפירוט, והתלת מימדיות אם כי היא נוטה לעבר התחום החמים יותר ולא אנאליטית.
לחברת AKG חתימת סאונד מאד דומה שעוברת בין דגמיה הבינוניים ומעלה, ואפשר ישר לזהות את המיד המאופיין עם אוזניות אלה.
גם לספינת הדגל (ה 701) למרות שהיא המאוזנת מכולן, יש את חתימת הצליל המאופיינת עם החברה האוסטרית, המיד המענג פשוט עוטף את הצלילים באופן מיוחד ולא בוטה.
האוזניה מפורטת מאד אך לא בהירה.
הדבר הבולט ביותר אצלה זה הבמה הענקית שהיא פורסת מול המאזין.
בחברת AKG עלו על טכנולוגיה וסידור מיוחד של האלמנטים שמביאים למאזין פריסה מיוחדת של המוסיקה בהאזנה לאוזניות שלהם.
לא עוד מוסיקה משני צדדים אשר מתנגשים אחד בשני במרכז הראש, אלא יותר פריסה הולוגרפית שמוקרנת בראשו של המאזין כאילו שעומדת מולו התזמורת או הלהקה.
כאמור המוסיקה מאוזנת ונקייה להפליא.


לאחר BREAK IN של בערך 4 ימים (תוך כדי האזנתי למוסיקה בשעות הלילה המאוחרות גם כן)
התחלתי לבדוק ולתהות על קנקנה באופן יותר בסיסי ומדוקדק.
אספתי כמה וכמה כותרים שמביאים איתם מוסיקה מגוונת וכן אלמנטים מוסיקאליים ואודיופילים שאוכל להבחין בנקל באיכות האוזניה.
חלק מהכותרים שנבדקו על פני כמה ימים היו,

Enrico rave and Stefano bollani live.
Isabella Faust – Beethoven violin concerto
Quincy Jones live in Paris circa
pink Floyd – the final cut
Mahler symphony no 6 Rafael kublik
ועוד רבים וטובים.

האוזניה הזו פשוט עושה כמעט כל דבר באופן מושלם, רוב המשתמשים הכבדים בעולם האוזניות, מייעדים את האוזניה הספציפית הזו לסגנונות כמו קלאסי וג'אז על גוניהם בשל העדינות, הדינאמיקה והאיזון שלה.
אני נוטה לחשוב שמטאליסטים, או אוהבי גראנג' לא יתלהבו ממנה ברמה שאני התלהבתי ממנה בסגנונות המוסיקה שאני מאזין ביום יום. חסר לה האימפקט המטורף של הבס והעמידה בסאטורציה מוסיקאלית.
אך מנגד היא עושה את הסגנונות מוצגים לעיל באופן עילאי.
אלבומי הג'אז קיבלו נפח אמיתי, אימג' מהמם ובמה מצוינת לכל הנגנים המנגנים.
אפילו ב BIG BAND של קווינסי, כל כלי הנשיפה קיבלו חיזוק במיד ובגבוהים ונשמעו מעולה עם הפרדה פנומנאלית ביניהם.
זהו אלבום לא קל לאוזניות או למערכת סטריאו "רגילה" אם כבר, וקטעי הנשיפה באלבום מתפרצים בדינאמיקה לא קלה כלל וכלל.

ביצירות הקלאסיות; מהקאמרי ועד ליצירות הגרנדיוזיות קריא מהאלר, ברוקנר או ואגנר- האוזניה הלכה בהליכה קלה בכל קטע וקטע. נראה כאילו AKG לא מתרגשים מ 100 נגנים בדיוק כפי שהם לא מתרגשים מארבע בלבד.
את הסאונד הנקי והחד של אזבלה בקונצ'רטי לכינור של בטהובן (HM) היא העבירה בעדינות מופלאה.
טבעיות הכינור נשמע למרחוק.
אזבלה מנגנת על סטרדיבריוס ישן אך מכוונת אותו ומשתמשת במיתרים עדכניים ומודרניים.
נגינתה על הצד המודרני אך המעודן והאוזניה החמיאה לסאונד שהיא מוציאה בעצמה מהכלי המופלא הזה.

המעבר לשישית של מהאלר אשר מנצח על הברלינאית; רפאל קובליק (בתקליט) היה קליל ביותר עבור ה 701 המיוחדות. הנפח וההרמוניה המצוינת של המוני הנגנים, אשר משתתפים בהקלטה הזו נשמע בקלות דרך האוזניה הזו, ליגות המיתרים שמנגנים לכל אורך היצירה וכלי הנשיפה מעץ וממתכת מתמזגים נהדר ובעדינות מלמעלה, למטה. מצד לצד ובסיבובים. היצירה הזו מרגשת אותי עד מאד, בלי שום קשר לאיכות הפרזנטציה דרך האוזניות בכל מקרה, אך אם כבר אז כבר.

בשביל הגילוי הנאות, היו לי חששות די כבדים כמו עם כמעט כל ציוד אודיו שלי, בהתמודדות עם סגנונות המוסיקה העשירים שאני מקשיב להם ביום יום.
אורטוריות גדולות משתתפים, סימפוניות עתירות נגנים, גרנדיוזיות ודינאמיות. ג'אז חזק וחופשי וגם רוק מטאל ופרוגרסיב מלא בדיסטורשנים מול סגנונות מלודיים, עדינים עם הרכבים קטנטנים, או אלבומי סולו של נגנים שונים.
המערכת שלי לא הכי טובה בעולם ואפילו לא קרובה לזה, אך היא תמיד ביצעה את הסגנונות שאני אוהב להאזין להם בשאט נפש.
היא תמיד הצליחה לשחזר כמעט כל דבר על הצד הסביר והטוב של הסקאלה.
כמובן שהכול ביחס למחיר המשולם לכל מכשיר ומכשיר, הסינרגיה ביניהם וכמובן עם חדר האזנה.

למערכת אוזניות יש את אותן הבעיות עם יתרון יחסי שאין שום צורך באקוסטיקה, או חדר מיוחד להאזנה טובה למוזיקה.
האקוסטיקה מתנהלת בחללי הראש ולא באוויר הפתוח.

כל סגנונות המוסיקה שנוגנו ה אוזניה "אכלה" מבלי להסס או בלי קושי מיוחד.
המסקנות שלי לגבי חובבי מוסיקה בסגנונות שמחפשים קצת יותר בס "בומי" או אימפקט חזק ביותר, כמו מוסיקה עכשווית, טראנס, פופ וכדומה כנראה שלא ימצאו אותן "מתאימות" לו ..
אולי כיוון אמריקאי יתאים יותר (GRADO וכדומה).

כלים אקוסטיים נשמעים עליה טבעיים ביותר ונראה שהיא מתמודדת עם ה"טימבר", הנפחים השונים ו"הצבע" המיוחד של כלי הנגינה מהז'אנרים הללו בצורה הטובה ביותר ששמעתי, בין כל זוגות האוזניות שהיו לי בעבר.
זה לא אומר שהיא לא עושה פיוז'ין, או רוק בצורה טובה מאד. רק שהיא פשוט פחות מרשימה בתחום הזה מהתחומים האחרים ויכול להיות שבתקציב שלה יש דברים שיתאימו לחובבי הטראנסים, או הרוק הכבד הרבה יותר.


לסיכום :
אוזניה אוסטרית שבנויה לתלפיות, עיצוב משגע והנוחות פנומנאלית. פשוט לשים על הראש ולשכוח שהיא קיימת.
נתוני האוזניה לא בעיתיים במיוחד, מבחינת נצילות ועכבות אך היא לא נחשבת "לקלה" יותר מידי.
בעלי יציאות האוזניה למיניהם, ברסיברים או במקורות דיגיטאליים יצטרכו כנראה לגשת ולרכוש מגבר יעודי.
בכל מקרה זאת ההמלצה הגורפת והטיפוסית ביותר להגביר אוזניה ברמה כזו, או בכל רמה מעל ה"פשוטות".
מגברי האוזניות הייעודיים עושים את העבודה ברמה הגבוה ביותר וממצים את היכולות של האוזניה הנרכשת עד האחוזים האחרונים (כמובן בהתאמה מלאה עם האוזניות שנקנות) .
להשלמת החוויה עם ה K701 החלטתי לרכוש מגבר שפופרות יעודי להגביר את האוזניות הללו..
(על כך בכתבת המשך שתעלה בקרוב מאד).

המגבר מוציא מהאוזניה את כל תחום התדרים בדיוק כפי שצריך, את הפריסה הרחבה של הבמה ואת הטבעיות הפנומנאלית שלה ללא שום קריסת מערכות, בעומסים מוסיקאליים כאלה ואחרים.
פשוט אין שום מצב שאוזניה כזו "תעבוד כמו שצריך" בלי מגבר יעודי שישלים את החוויה.

האוזניה נותנת "שקט" מופתי בהאזנה למוסיקה ומחלקת את העולם לשניים באופן מוחלט.
ברגע שהאוזניות מונחות על האוזניים זה אתה והמוסיקה וכל העולם מסביב בשלו.
חוץ מהפתרון המוחלט והטוב לבעיות ה"רעש" שלכם כלפי הבית והשכנים, זהו גם מצב שהמוסיקה חודרת ביתר קלות אל המאזין, הפירוט המשגע והסופרלטיבים מתעצמים לנוכח איכות פלטפורמת ההאזנה הזו.
אני ממליץ לכל חובב מוסיקה רציני ללכת ולהאזין למערכת אוזניות טובה כדי להבין עד כמה
ה VALUE FOR MONEY בתחום הזה הוא עצום.
אוזניות טובות שעלותן תהיה כמה מאות $$ בודדים אפשר שתגיע לאיכויות שרק רמקולים בעשרות אלפי $ יוכלו לתת וגם שם לא תמיד הסינרגיה עם שאר המערכת ועם החדר כמובן תהיה אידיאלית.

זאת אחת האוזניות הטובות ששמעתי בחיי מכל המגוון הדי רחב שהיה לי וששמעתי והיא גם המתאימה ביותר לסגנונות המוסיקה שאני מקשיב להם, למרות מאסת הכיוונים שאני מאזין להם היא מתמודדת בכבוד רב עם כולן , כפי שאמרתי לחובבי תחום הדאנס הפופ והמוסיקה בג'אנרים הללו יכול להיות שהיא תהיה קצת "חסרה" בתחום התחתון ובאימפקט שהם מבקשים לעצמם .

הקניה היית פשוטה נעימה וקלה , ומחירה נותן איכות ללא פשרות גם מבחינת הבניה , המראה וכמובן מבחינת המוסיקה שהיא מנגנת .

12 תגובות:

יאיר שפיגל אמר/ה...

סקירה מצויינת !!

למיטב ידיעתי יש הבדל בעכבה בין ה 610 (120 אוהם) וה- 710 (בסביבות 60 אוהם).
האם ניתן להשתמש ב 710 בלי הגברה ייעודית ? והאם ניתן לעשות כן ב 610 בעלי העכבה הגבוהה יותר ?

aviad barid אמר/ה...

הי יאיר ,
תושה רבה על התגובה .
ראשית המספרים הם 701 ו 601

אכן יש הבדלים כפי שציינתי בכתבה מבחינת נתונים גרפים .

בכל אופן את ה 701 הקשה יותר, הפעלתי עם יציאת האוזניות מהמקור הדגיטאלי לשם הבדיקה גם כן ,
הוא לא אידיאלי אבל אפשרי בהחלט עד שיש קצת כסף לקנות מגבר יעודי "רציני" יותר בשבילהן .
אני מעריך ה 601 יהיו קלות קצת יותר.

יאיר שפיגל אמר/ה...

א. אתה צודק כמובן בקשר למספרים.
ב. אני חושב שאתה מתבלבל, ה 601 היא הקשה יותר (בעלת העכבה הגבוהה יותר). האם יצא לך לשמוע אותה ? (עם או בלי הגברה) ?

aviad barid אמר/ה...

הי יאיר ,

הספסיפקציות הם כדלקמן ,

701 :
62 אום , 105DB נצילות

601 :
120 אום , 101DB נצילות .

אום = אימפדנס לא LAODING .

Ram אמר/ה...

אביעד שלום

ראשית ברכות על האתר המצויין ועל ההשקעה והאהבה העצומה הניכרת מכתיבתך לנושא .
נדמה שהמכשור , אותו אתה סוקר בדקדקנות-הוא אמצעי לשמיעת מוסיקה(אולי בניגוד לאודיופילים שתכלית תחביבם היא המכשור עצמו)

לגופו של ענין: (גם )על בסיס המלצתך רכשתי את האוזניות הנ'ל-הן עובדות בערך כשעתיים .
שאולותיי אליך: האם להערכתך ה-break in ישנה את אופיין באופן ניכר לאוזן? , והאם מגבר האוזניות שברשותך עדיין, לאור נסיונך הנצבר, הוא "צימוד מנצח"?

תודה ולהתראות

רם

aviad barid אמר/ה...

הי רם .ראשית כל תודה רבה לך על המחמאות ועל התמיכה .
בבלוגים מסוג זה קשה קצת לדעת מה קורה מפני שהפידבקים לא מגיעים אוןליין .
אני שמח שהחלטת לכתוב תגובה כל שהיא .

דבר שני לפני שאני עונה לך קצת לשאלותיך , אני מזמין אותך אישית לפורום "שלנו" כדי שתוכל להנות מנסיונם של עוד חובבים כמוני ושכמותי .
תוכל להיכנס מפה :
http://hydepark.hevre.co.il/forum.asp?forum_id=18102

עכשיו לשאלותיך ,
הברייק אין ימתן אותם אבל לא! ישנה אותם את אופים או את הדינמאיות או הצבע שלהם .
הגבוהים יתמתנו קצת הבס יתהדק והכל ישמע קצת יותר "נכון"
מצפה לך התרגשות בשנית ;-)

לגבי המגבר הנוכחי שלי הDV
לדעתי הוא אחד המגברים הטובים ביותר לאוזניות ששמעתי ובעל ה VALUE FOR MONEY הגבוה ביותר
כמובן שאפשר להביא טוב יותר אבל תצטרך לשלם יותר מכפול מעלותו של ה DV .

לפני כמה שבועות גם החלפתי את השפופרות סטוק הסיניות שהוא מגיע עימן ל NOS אמריקאיות משנות ה 60
השיפור ניכר ללא ספק והמגבר קיבל חיים חדשים טובים יותר שמנונים יותר וחמים יותר .
לדעתי הוא ללא ספק צימוד מנצח כפי שהתבטאת .

מקווה שעזרתי קצת

רם אמר/ה...

אביעד היי
תודה על תשובותייך.

לידיעתך, אני קורא באופן רציף את ביקורותיך ומבקר בבלוג שלך רבות.(אם כי, כידוע לך,עד כה כקורא פסיבי)

בכל מקרה, אני מניח שארכוש מגבר אוזניות בשבועות הקרובים ואשמח אם ,כשהדבר יהיה רלוונטי, אוכל להעזר בעצותיך ובנסיונך

תודה ולהתראות
רם

aviad barid אמר/ה...

הי רם .
אני שמח לשמוע . מקווה שהוא מוצא חן בעיניך , אני כל הזמן מנסה לשפר ולחדש .

לגבי מגבר האוזניות , בכיף , אשמח לעזור .

רם אמר/ה...

אביעד היי
מה שלומך?
אני מתנצל על הטרחנות (הקלה, אני מקווה) שאני מפגין בנושא זה , אבל ברשותך עוד שאלה
(אם כי מנסיוני זה עלול להתפתח לסדרת שאלות):
לאור נסיונך, המתועד , עם מגברי אוזניות כיצד היית מדרג את הdv 336i ביחס לוינסנט ולאקווה שבדקת?, בנוסף האם תוכל להעריך את ה-dv 332 ביחס לכל המגברים שהזכרתי.
במילים אחרות :מתוך שלל ההשוואות שביצעת ומתוך ההכרות שלך עם ה-, akg k701
על מה היית ממליץ ?

תודה

רם

aviad barid אמר/ה...

הי רם ,
מה שלומך ?

האם לא היה עדיף שאת כל הדיון הזה נעשה על גבי הפורום ? נראה לי עדיף ...
גם תוכל באופן ישיר אולי לקבל תשובות מאחרים שהתנסו וגם מבחינת קריאה ושיחה היה לנו קצת יותר קל .
בכל אופן בחרת לשאול כאן אז לכבודך אענה כאן גם כן .
אתה מוזמן בכל עת לשאל בפורום מה שתרצה אם תשתכנע .

ולגבי שאלתך,
השוני בין המגברים הוא די רציני , כל המגברים שנתת פה ושהשוותי בעצמי בנוסף לעוד מגברים שלא כתבת את שמם פה נתנו בעקרון אופי שונה לפרזנטציה הכללית עם ה 701, או ה 600, או שאר האוזניות שהיו לי או ששמעתי איתן .

לגבי ה שלישיה המתועדת .
אתחיל דווקא מהסוף ,
הווינסנט- מגבר מצויין לדעתי שנותן המון כח וצבע מאד מיוחד , למרות היותו הייברייד הוא צבוע מאד , לאחר בדיקה שלו מבחינה טכנית במעבדה, כדי לראות את הספקטרום שלו. גילינו שיש לו פיקים באינטרמודולציה שמאפינת תכנון שקרוב מאד לסאונד של שפופרות טהור .
משם גם הצבע שהמגבר הזה מפיק אבל באופן קיצוני יותר .
נראה לי עם הבהירות והרזולוציה המאופיינת של ה 701 הוינסנט יתן תוצאה לא רעה בכלל. אבל הדבר שהייתי נזהר בו הוא לא לצבוע את ה"מיד" יתר על המידה כי גם פה ה 701 ידועות ובכלל חברת AKG .

לידו נמצא ה 336I שיש לי כרגע בבית (שים לב שצלי המגבר עובד כיום עם שפופרות NOS של RCA - JAN GREY PLATE
לא זולות במיוחד, שהעלו את רמתו של המגבר בכמה וכמה מונים . )
המגבר לדעתי נותן צימוד מעולה עם ה 701 ומשלים אותם בצורה עילאית ..
יש לו מספיק כח לדחוף כמעט כל אוזניה שיש בשוק כיום , הסאונד שלו סירופי עם המון נפח והדיקות באוקטבות הנמוכות והוא כמובן לא מפריע לרזולוציה המצויינת שהאוזניה הזו מביאה איתה .
הוא פאנצ'י למרות שהוא פחות מהאקווה בקטגוריה הזו אך לי זה היה מספיק עם ה 701 .
בכל מקרה כמו שכבר כתבתי לך בעבר ה VALUE FOR MONEY שלו יחד עם ה 701 מגיע מבחינתי ל טופ !

יש כמובן מגברים טובים יותר על הנייר ואולי גם באוזן, אבל התשלום על כאלה יהיה יקר יותר ללא ספק מה 336I כולל השפופרות שהחלפתי לו .

האקווה - לדעתי המגבר האולטימטיבי למי שלא רוצה להתעסק עם מגברים .
מזא ?! - הוא מגבר שמביא אותך מנק A לנק B בזמן הקצר ביותר ובדרך הקצרה יותר , הוא שקוף מהיר מפורט זריז ודינאמי מכולם יחד .
ללא צבע וללא רעש , הא בנוי בתכנון מושלם וכך הוא גם נשמע .
למי שיש אהבה רבה לטוהר המוסיקה ביחס למקור וקנה את האוזניות שלו בגלל שלאוזנו הם היו הקרובות ביותר לדבר ה"אמיתי" האקווה ישלים לו את התמונה יתן לו את ההגברה שהוא צריך ופה גם הוא יסיים את התהליך , אין שום סיבה גם לשדרג אותו בעתיד מפני שאין שום מגבר (לנסיוני) שהוא SS שיגבר עליו בשקט ובכל הסופרלטיבים השונים שהבאתי כאן ביחס אליו. קראתי לא מזמן פוסט של עמית שאני מעריך מאד את ניסיונו שכתב שלאקווה אין מספיק פירוט ודינאמיות , את האמת שחשבתי שזה אחד הדברים הכי מטומטמים שקראתי בזמן האחרון, מכיוון שאין שום מגבר מפורט ודינאמי ממנו .
בשל תכנונו השקוף לגמרי רמת הפירוט והדינאמיות מתבססת אך ורק על האוזניה ועל המקור שתפעיל לפניו , נתוניו של האקווה הם מרשימים בכל אספקט שתרצה .
השורה האחרונה בקשר אליו - מהיר מפורט שקט VS אין צבע, אין "אופי" ומתאים לאלה שלא צריכים את זה ולא רוצים "צבע" ו "אופי" מהמגבר שלהם .

הערכה של ה 332 אוכל לעשות רק ל 336 כי שאר המגברים שונים בתכנון ובאסכולה .
הוא נחשב על הנייר טוב מה 336I אבל
הוא עולה יותר והדבר שהכי "הפחיד" אותי ממנו זה HUM שהמון אנשים מעידים שיש לו (בגלל זה דרך אגב יש לו את ה"מגנים" המתכתיים האלה על השפופרות שלו .)
מערכת האוזניות שלי משמשת אותי בשעות מאוחרות מאד שריצפת הרעש נמוכה מאד כל זמזום, HUM או רחש מפריע לי .

אם כבר ללכת רחוק אפשר להביא את ה 337 אבל לדעתי זה OVER KILL ל 701 לדעתי זה היה חסר הגיון קצת.
כל הכח הזה שיש לו שם
אין בו שום צורך .

בנימה אישית לגמרי , אני מזמין אותך להתרשם אצלי מהצימוד (701 ו 336) יהיה לך משכיל יותר מכל הררי המילים שאני שופך פה .

אביעד

sagy אמר/ה...

שלום .
רציתי רק להגיד כמה אני נהנה מהבלוג הזה . סקירה מצויינת - הזמנתי היום את האזניות בהמלצתך .
בלוג מושקע ביותר!

שגיא

aviad barid אמר/ה...

הי שגיא.

תודה לך על המחמאה .
מקווה שתהנה .

בהצלחה

אביעד