08 אפריל, 2008

DARKVOICE 336I




כבר כתבתי בעבר כתבות על מגברי אוזניות , כך שהנושא אינו חדש לי כלל וכלל,
אך זאת הפעם הראשונה שאני כותב כתבה על מגבר אוזניות שפופרתי באופן מלא.
הכתבה נכתבת היום לאחר שרכשתי את המגבר.
אני כבר "מריץ" ונהנה ממנו כבר כמה שבועות. היום אני מרגיש מספיק מוכן לכתוב עליו סקירה.
בשל הרצון שלי להשלים מערכת אוזניות איכותית לאחר הרכישה של ה K701, את המגבר רכשתי לאחר התלבטויות די רבות בעניין.

התקציב לא היה גבוה במיוחד אבל גם לא "תקציבי" מידי. בשל ההכרות העמוקה שלי עם המצאי בארץ החלטתי שאני פונה "החוצה" כפי שפניתי עם האוזניות. רק שפה בעקבות כיוונים שונים,
לא של תקציב (למרות שזה תמיד בשיקול) אלא יותר בשל המגוון שאפשר למצוא מחוץ לארץ בתחום הזה.
כמה אלמנטים היו מבחינתי "עקרוניים": שיתאים לתקציב שלי (כמובן), שיהיה שפופרתי, למרות שאחד האופציות היה דווקא טרנזיסטורי לחלוטין. אך לבסוף החלטתי שאני הולך עם הלב.
וכמובן שיהיה בעל ספציפיקציות שיעמדו מול הקושי בהנעת האוזניות המדוברות. דבר לא קל מסתבר בטופולוגיה שפופרתית מסתבר בתקציבים שפויים.

לאחר קריאה ארוכה ב HEAD –FI וצפייה בלוחות (שם) על בסיס יום יומי, הפור נפל על ה DARKVOICE 336I הסיני. הקניה נעשתה מ EBAY בעזרת אריה חברי היקר (שוב).


קצת על המגבר;
חברת DARKVOICE היא חברה סינית לחלוטין ללא כל עיוות אירופאי כזה או אחר בשביל "השם" והיוקרה.
זוהי חברה שנוסדה ב 2003 על ידי מהנדסים ועובדי חברות אודיו בסין עם ניסיון של 20 שנה ויותר.
חברת DV בונה אך ורק מגברי אוזניות שפופרתיים וכיום מייצרת 5 דגמים שונים בוואריאציות שונות.
המגבר שרכשתי נקרא THA 336I הוא מגבר ששופר קצת מה 336 הראשון שהחברה הוציאה, סביב שנת היווסדותה.
החברה רושמת בפרטים הטכניים:

Drive Impedance Range:32-600 ohm
Frequency Response:10Hz-20kHz +/-1dB
S/N:98dB
Power Output:1w


המגבר משתמש ב 2 שפופרות, אחת פוואר ואחת רקטפייר.
השפופרות הן 6N5 and 6N8 כמובן שהם יכולות להיות מוחלפות בסוגי שפופרות קצת יותר "פופולאריות"
כמו 6AS7 או 6080 למשל . המגבר התברר כ גן עדן ל TUBE ROLLING ו לחברה שמעוניינים ואוהבים את מלאכת ה"מודינג".

הואריאציות שאפשר להשתמש פה הם רבות מאד וההתאמות מבחינת הסאונד יכולות להוות פתרון מצוין למי שרוצה לכוון את המגבר הזה בדיוק לטעמו האישי.
המגבר נקנה כאמור מחנות הונג קונגית במחיר מצחיק של 240$ , מחיר הריטייל המומלץ עומד על סביב ה 350$
את האמת שלא נראה לי שהוא נמכר מעולם במחיר זה.
אני מתעכב על עניין המחיר מכיוון שהוא הפתיע אותי מאד, התמונות שראיתי ברשת של המגבר מציגות מגבר לא ענק
אבל לא קטנטן שמשתמש בשפופרות "לא פשוטות" כלל וכלל מה שמצריך תכנון מסויים.
המראה שלו נראה מקצועי ואודיופילי למהדרין, כך שתג המחיר שלו נראה לי בדיחה טובה במיוחד.
כאשר רכשתי אותו לאחר קריאה ממושכת עליו ושיחות לתוך הלילה עם בעלי מכשיר דומה מכמה מקומות בעולם,
אפילו הסקפטיות המחלחלת שלי די נעלמה, וציפיתי למגבר לא רע בכלל. עדיין תג המחיר מפריע לאודיופיל שמבין ומכיר את העולם הזה שרק כבל IC למערכת "ממוצעת" עולה את המחיר הזה ולרב אפילו פי כמה.

המגבר הגיע בזמן שיא של ארבעה ימים עד לפתח הבית (בעזרת שליח שגובה את המיסים, עמלות ושאר קשקושים של הדואר בזמננו).
ארוז בקופסא כפולה, ספוגים בעלי תבנית של המגבר עצמו, כבל חשמל עם תקע סיני ומן ספרון דק מאד, בכמה שפות שמסביר בכמה משפטים על המוצר שקנית זה עכשיו.
השפופרות נארזו לחוד, עטופות במן נייר עבה אך רך, מלופף בסלוטייפ ששכבו בתא בין הספוגים בקופסא.
סה"כ די מרשים והפחד שלי משברים או דפקטים בזמן המשלוח נח לרגע שראיתי את איכות האריזה.
המגבר הוצא לאחר כבוד מהקופסא ומהספוגים והונח על המדף אצלי בסטנד הייעודי לצד הפונו סטיג'. כמובן שלא לפני
שהתקנתי את השפופרות במקומן והחלפתי את כבל החשמל למשהו קצת יותר "רציני" מכבל הקומקום שהם מספקים איתו.

המגבר אינו קל וההרגשה ברגע שמרימים אותו מהקופסא היא של מוצר איכותי ביותר שנבנה מחומרים מצוינים.
הייתי די מופתע לראות מה 240$ קנו פה עוד לפני ההאזנה אליו.
מארז לא קטן בכלל ממתכת עבה, כאשר מאחור ולמעלה נעמדת קופסא שחורה שמעליה תפוס לוח עם שם החברה ושם הדגם.





לפני הקופסא מתנוססות זוג שפופרות אחת אחורית לפוואר והשנייה מלפנים שמתפקדת כנראה בתור רקטפייר (מיישרת). בפנל הקדמי אפשר לראות כפתור ווליום מאלומיניום כבד עם הרגשה קשיחה וטובה,
מתג הפעלה ON\OFF ולד כחול (כמובן) שמציין את פעולת המכשיר.
בחלקו האחורי של המכשיר ישנה כניסת סינגל אנדד לחיבור המקור. היוצא דופן היא דווקא היציאה שחברת DV הוסיפה למערך. (המכשיר יכול לתפקד בתור קדם מגבר) .וכמובן כניסת ECI לכבל חשמל (קומקום).

הפעלת המכשיר היית קצת מפחידה, על אף כל החקירה העמוקה שעשיתי לפני כן.
בפורומים רציניים ושיחות אין ספור עם אנשים בעלי אותו מכשיר. הסטיגמה ותג המחיר היחסית זול מאד, החדירו פחד לא מוסבר. ממש בתת מודע, שאפעיל את המכשיר הזה משהו יעוף עלי והוא "ירים" לי את כל הבית.
החששות שלי היו מפגרות וסתמיות מסתבר וההפעלה היית חלקה בדיוק כפי שאני מפעיל יום יום מכשירים אחרים שלי במערכת בבית, או אצל החברים.
זה רק מראה מה דעות קדומות ותגי מחיר כאלה מצחיקים מסוגלים לעשות לאודיופיל.
המגבר רץ קצת יותר מ 100 שעות שבמהלכם הקשבתי לו שעה ביום בשעות הערב המאוחרות כדי לוודאות שהכול בסדר ואין רעשים לא רצוניים.

לאחר הרצה של כמה ימים רצוף כאשר המקור מנגן 24 שעות דרכו בכל יום, התחלתי להאזין לו הרבה יותר על בסיס יומי.
גם ככה בשעות הערב המאוחרות אני "עובר" להאזין עם אוזניות במקום המערכת העיקרית.



איך הוא נשמע ?..

הדבר הראשון שמבחינים בהאזנה דרך המגבר זה שהוא שקט מאד!
דבר לא אלמנטארי כלל וכלל בנוגע למגברי שפופרות. בתג המחיר הנמוך שרוכשים אותו, ההנחה היא גם שהתכנון והרכיבים שהשתמשו שם זולים ובשל כך רעשים כמו HISS ו HUM יהיו נחלתו.
לא כך יצא במקרה הזה, המגבר לא מרעיש כלל, אין HISS אפילו שחוגת הווליום על כמעט במקסימום.
(אין מצב שמגיעים למיקום הזה בזמן האזנה למוסיקה) ואין HUM בשום מצב ובשום אופן.
אפילו שהמגבר נמצא בסמוך לפונו סטיג' ולמקורות מתח אחרים במערכת, הוא לא "קולט" שום השראות ושום רעשים
מהסביבה, דבר שהכה בי לטובה בנוגע לתכנונו ולבנייתו של המגבר.
את המוסיקה הפעם לא בחרתי לשם הסקירה במיוחד, אלא הקשבתי ביום יום לכותרים שרכשתי לאחרונה.
כך שלא חיפשתי אלמנטים מיוחדים אבל הגעתי למסקנות מכל סגנון וסגנון שהאזנתי לו בזמן הזה .

המגבר מביא למשוואה של חדר שקט ואוזניות משובחות, השלמה מצוינת של טבעיות ונפח.
המגבר משאיר את הפירוט ואת הניטראליות של האוזניות אך מוסיף לחבילה סאונד שפופרתי מעודן שמגיע מהשפופרת הנפוחה במראה שלה.
למגבר יש 1W והוא מסוגל לעבוד עם אימפדנס מ 32 OHM ועד 600 כך שאין לו שום בעיה עם קשיים בעליה או קריסה בעומס יתר מוסיקאלי וטכני.
שמעתי דרך המגבר מגוון רחב של ז'אנרים, מקלאסי, לג'אז ועד רוק כבד כולל הכול.
אורטוריות גדולות נשמעות מעולה דרכו אם כי בעיית הבמה מוכרת לחובבי האוזניות בכל מקרה.
כך שההנאה עם הסגנונות הללו נתון קצת בבעייתיות מסוימת בגלל חסרון זה, אך זה כמובן לא קשור לאיכותו של המגבר הפעם.
המערכת העיקרית שלי נמצאת בחדר קטנטן אשר המושג "במה" לא ממש מתחבר איתו ..כך שכנראה התרגלתי קצת לוותר על הסופרלטיב הזה באופן מסוים.
אני לא אומר שהוא איננו , בחדר או באוזניות. אבל הוא קטן כפי שצרות החדר קטנה ובאוזניות בדרך כלל לא ממש קיים.
אם כי מי שיקרא את הסקירה שעשיתי על ה K701 , מבין שיש שם קצת יותר "במה" מאוזניות אחרות בתחום הזה.

הפרדת הכלים מצוינת והדבר הבולט עם המגבר, זה האוברטונים ונפח הסאונד בכלי קשת וכלי נשיפה.
המגבר נותן לכלים הללו טבעיות וחום טבעי וכך מאפשר לאנרגיה שמגיע מהם לעבור לאוזניות ומשם לאוזן שלנו.
לא עוד חדות צווחת, ברגיסטרים גבוהים של הכינור, או של חצוצרה. אם כי צליל נקי שמגיע פשוט לתדר מאד גבוה כראוי.
כמו כן גם קולות סולנים באופרות, או ביצירות ווקאליות וכן גם מקהלות ששרות חלקי יצירות שנכתבו "לרעתם" בתחום הגבוה.
המגבר מעדן את ההקלטות הקשות יותר אך שומר על דינאמיקה מצוינת שהכותר מוציא.
גם בתקליטים וגם בדיסקים המגבר עובד מצוין, למרות שאני מעדיף לשמוע תקליטים במערכת ולא באוזניות, יצא לי כמה וכמה פעמים להאזין איתם דרך המגבר החדש והחוויה הייתה מצוינת.
אולי בגלל שהסאונד הטבעי של המגבר קצת יותר סלחני ל POP ול HISS ה"טבעי" של הפרונט האנלוגי.

ג'אז הוא ז'אנר שתפור על המגבר הזה ובכלל למערכת אוזניות איכותית. האינטימיות, החום והעידון שהסט המושלם הזה נותן
(K701 & DV336I) מביא למאזין את כל הצלילים, ההתרגשות ו ה"אמביאנט" שהוקלט.
גם ביצירות הקלאסיות שהוקלטו ב LIVE אפשר היה להרגיש מיד את האולמות ואת הדינאמיקה שבאה לידי ביטוי רק בקונצרטים חיים כמעט.
המגבר כאילו עוטף ברכות את הצלילים לפני שהם בוקעים מן האוזניות ישר לאוזניים אך הוא לא מסנן אותם ..וזה הדבר החשוב ביותר פה. הk701 נחשבות לבהירות קצת עם תחום תחתון קצת פחות מודגש מאוזניות אחרות בהשוואה, אך החום והמיד העמוק של ה DV נותן תחושה של נפח גדול יותר לאוזניה הזו, הסינרגיה ביניהם כנראה טובה מאד עד מושלמת במפתיע.


כרגע אני משתמש בשפופרות שסיפקו לי הסינים מ DARKVOICE אך ממתין לזוג שפופרות NOS שמצאתי בשיטוטי ב EBAY.
שרשורים רבים בפורום HEAD FI נרשמו על עולם ה TUBEROLLING ב DV336I .. כך שמייד שרכשתי אותו ניסיתי לרכוש במקביל זוג מומלץ במיוחד (מתוצרת US -RCA-JAN- grey plate) ..אני עדיין ממתין למשלוח כדי לתהות על קנקנו של המגבר לאחר ההחלפה, ממה שהבנתי מבעלים של המגבר הנ"ל ברחבי העולם.
השינוי די דרמטי בהחלפה לשפופרות טובות יותר. אני ממתין בדריכות רבה לחוויה הזו כעת.
חוץ מהחלפת השפופרות לאחרות טובות יותר, יש גם פוסטים נרחבים על שדרוג ברכיבי המגבר.
דבר שחשבתי לעשות גם כן, אך כנראה זה ידחה למועד מאוחר יותר אם בכלל.
כרגע אין לי שום דחף להתחיל לפתוח ולהחליף רכיבים מכיוון שאני לא מרגיש שמשהו חסר לי, או לא מתפקד כראוי.

המגבר נראה, מרגיש ונשמע מצוין ובתג המחיר ה כמעט מצחיק הזה אי אפשר פשוט ליפול.
מגברים כאלה ביד שנייה אין כמעט ב HEAD FI ואם אם צצים, הוא נחטפים כמעט במידי.
אנשי האוזניות בעולם ייצרו HYPE די רציני לגבי החברה הזו, אך כמו שקלישאה נהיית קלישאה, כך גם הייפ נהיה הייפ.
תמיד יש אמת מסוימת מאחורי רבבות הפוסטים והתשבחות. חובבי אודיו רבים שמתמקדים במערכות אוזניות,
הלכו ורכשו את אחד מדגמי החברה (DV) כמעט מיד שהם יצאו "רק בשביל הספורט במחיר הזה" ה 336I נחשב למגבר סביר וטוב אך יש לחברה מגברים גדולים יותר עם עוצמה כפולה, למשל ה 337 שהוא למעשה שני מגבי 336 מחוברים במרכב אחד. עד כדי כך שיש אפילו 2 כפתורי ווליום נפרדים לכל ערוץ (דואל מונו).
החברה משאירה אנשים בכל רחבי העולם וגם את עבדכם הנאמן עם פיות פעורים ולסתות שמוטות.
לא בגלל שהם הטובים ביותר בעולם מבחינת הסאונד, אלא בשל ה VALUE FOR MONEY העצום שהם מספקים עם המגברים שלהם.
ימים רבים שוחחתי עם עמיתים וחברים, על איך זה יתכן שאפשר למכור מכשירים ברמת גימור כזו ורמת תכנון וסאונד כזה במחירים מצחיקים שכאלו .(?!)
רק בשביל להבין, המחיר של המגבר כולל משלוח מסין !!! כולל מיסים, כולל עמלות של PAYPAL ושל הדואר על כל גווניו, כולל משלוח מסניף המכס בארץ עד לבית, עמד על קצת פחות מ 1,400 שח . סכום "מגוחך" לאיכות הבניה, התכנון (בינתיים ההוכחות הם השקט המופתי שיש בזמן הפעולה והתפעול של המגבר ) וכמובן הסאונד המצוין שהוא מביא עימו יחד עם
ה K 701 .
החברה הסינית הזאת ראויה לכל הפידבקים הטובים שאפשר לתת לה, זו לא עוד חברה שעושה "בוטלגים" מחברות אירופאיות (למרות שגם שם אפשר לראות ולהיווכח עד כמה מדהימים הם בייצור).
אלא חברת אודיו איכותית שמוכרת את מוצריה במחירים שווים לכל כיס ונפש, מסין .







אין תגובות: