04 פברואר, 2008

VIBRAPOD





וודו באודיופיליה זה לא דבר חדש .
ידוע לנו על כל כך הרבה טריקים, טוויקים , פלטות לשיכוך ויברציות , משככי שפופרות, מרימי כבלים,טושים ירוקים ועוד ..מבלי להיכנס לתיאוריות ולויכוחים אין סופיים בקשר לתרומתם של אותם "קטנות" אלו .
העובדה שזה קיים וקיים אצלנו בתחום היא ממשית ולא ניתנת לשבירה .
אם ניקח פורומים שונים בחול יהיה אפשר לראות המון שרשורים בנושא ובעיקר טוויקים על עניין שיכוכי ויבראציות במוצרי אודיו שונים , בעיקר על מוצרי אודיו אשר משתמשים בשפופרות ושנאים .
או אנלאלוגים טהורים ..כמו פטיפונים למשל.

את דעתי על וודו כמה מכם כבר מכיר ומי שלא ..אז בקצרה ,
אני לוחם בדיסוננס כבר שנים ספורות .
חלק מהדברים שמיחסים להם תכונות כאלו ואחרות, עובדים גם תחת הידיים והאוזן שלי.
וחלקם (הגדול) לא עובד מבחינה סונית (אולי רק פסיכולוגית, שאין שום רע בזה מבחינתי) .

למרות היותי "אודיופיל" (לפחות אני מחשיב את עצמי לאחד כזה ...מה זה בכלל ?!) והרצון שלי להיות שייך ולהשתמש בכל הטוויקים שהאודיופילים הכבדים בעולם משבחים ומהללים על תרומתם , מנסה אני להיות ישר וכנה עם עצמי לגבי התמורה הסונית המתקבלת מכל אותם "משחקים" שמוספים למערכת .
ולא להיות "קורבן" למכירה ו"ללחץ" האודיופילי המשווק על ידי בעלי אינטרס רווחי בעניין .

במציאות:
לאחר שדרוגים, בדיקות ולמידה באופן אינטנסיבי בשנים האחרונות בתחום האודיופילי , התנסתי בטוויקים שונים, בעיקר כדי להוריד את רמת הויברציות ולשכך כמה שיותר את המערכת מגורמים מפריעים .
פלטות לשיכוך מעץ מייפל שהכנתי בעצמי מספר פעמים, בעוביים שונים ובעלי גימור שונה וכן בלוקים של גרניט , שיש , וחומרים נוספים ,
לימדו אותי דבר או שניים על יכולות מסוימות בחלקי המערכת השונים ..מצאתי שהם יפים מאד (עניין של טעם) תחת חלקי המערכת. אך עושים עבודה סונית אמיתית על התחום האנלוגי בלבד (לפחות אצלי ככה יצא) .
קדם המגבר וה CDP שלי מצויים על 4 ספייקים ממתכת מסוימת כבר מס שנים (מאז שרכשתי את החלקים הנוכחים ) רכשתי את ה"רגליים" המתכתיות הללו בראשית הדרך עבור ההרגשה ה"אודיופילית" ועבור ה"מראה" שמשדר "יוקרתיות" מסוימת ולאו דווקא עבור תרומתם הסונית ..., גם לאחר משחק עם ובלי תחת החלקים הללו ..לא מצאתי שום הבדל קריטי . לאחרונה הם הוסרו כליל והוחלפו ע"י מוצרים שנתנו תרומה סונית ולא רק "הרגשתית" .

בתקופה האחרונה אני מוצא את עצמי משקיע קצת יותר בטוויקים ובמוצרים שנקראים עיי אנשים שונים כ "וודו" .
כבלים שונים שהחליפו כבלים "סטנדרטים" יותר. כבלי רמקולים ,אינטרקונקט וכבלי חשמל .
מוצרים כמו POWER CONDITION ופלטות נוספות אשר "יושבות" על חומר בטומני משכך .
כל אלו באו בעקבות סטנד מיוחד שבניתי בעזרתו האדיבה של איש יקר (שמו שמור במערכת) .
ובעקבות שידרוגים בציודים אנאלוגים בעיקר, שמניסיון שיכוך ויברציות ו רזוננסים תורמים להם רבות .

החלטתי איפא לנסות מוצר שמשבחים אותו כבר שנים רבות מאז שיצא בכל המגזינים הכתובים והוירטואליים כאחד .
ה VIBRAPOD™ .




טלפון קצר ל עודד מ ""DB AUDIO ו2 סטים של שמונה מוצרים נשלחו אלי לחיפה .

ל VIBRAPOD™ ישנם 5 קבוצות קשיחות חומר כדי לתת מענה למשקלי ציוד שונים .
החברה שמייצרת את ה "משככים"\מיצבים (isolators) הללו מודיע שהמוצרים שלה יכולים לעבוד עם כל ציוד אודיופילי באשר הוא. כולל מוצרי וידאו למיניהם ומתחת לרמקולים גם כן .

החברה מייצרת בעקרון 2 מוצרים בתחום. ה POD'S .. וה CONE .
כאשר בעיקרון המוצרים גם יכולים להשלים אחד את השני אם רוצים .


ה POD'S מקוטלגים ל 5 קבוצות כאמור שההבדלים ביניהם הוא כח ה"סחיבה" שלהם מבחינת המשקלים שהם מסוגלים לשאת .

קבוצה 1 – מסוגלת לשאת בסביבת ה 1 ק"ג עד 1.5 ק"ג.
קבוצה 2 – מסוגלת לשאת מ 2 ק"ג ועד 4 ק"ג .
קבוצה 3 – מ 4 ק"ג ועד 6 ק"ג
קבוצה 4 – יכולה לשאת מ 7 ק"ג ועד 8 ק"ג .
קבוצה 5 – מסוגלת למוצרים ממש כבדים במשקלים של 10 עד 13 ק"ג לאחד .

החישוב של הצרכן צריך להיעשות כך, משקל הציוד שאמור להיות מונח על ה VIBRAPOD'S אמור להתחלק על כמות הרגלים שהוא מעוניין לשים מתחתיו ביחס לקבוצה .

לדוגמא :
אם ברצוני לשכך נגן CD שמשקלו 4 ק"ג , אוכל להשתמש ב ארבע POD'S מקבוצה מס 1
או אפילו בשלושה POD'S , אחד מקבוצה 1 ועוד זוג מקבוצה 2 .

כמובן שאם אתם מבחינים במשקל גדול יותר באחד מפינות המכשיר מאחוריו או מצדדיו ,
אפשר לכוון כך שהרגליים הקרובות למשקל הרציני יותר יהיו מהקבוצות הקשיחות יותר במעלה הסולם.
בכדי לאזן את המוצר .

מוצרי VIBRAPOD™ מיוצרים מחומר "ויניל" שחור וקשיחותו משתנה יחסית לקבוצת המוצר (כאמור).
ה POD'S נראים כמין צלחת עגולה (די נמוכה) עם שטח פנים של כמה ס"מ בודדים במרכזה ישנו חור שמאפשר להחליף את הרגליים המקוריות במוצר הנתמח שהגיעו עם מהמפעל .

החברה המייצרת הוציאה מוצר נוסף שנקרא CONE'S שהוא מיוצר בצורה קונית והוא גבוה יותר שבקודקודו מצוי כדור כרום כסוף . כאן יש שילוב של שיכוך רך וקשיח במוצא יחיד .

ה POD וה CONE יכולים גם להשתלב יחדיו וליצור מוצר "חדש" וכביכול טוב יותר מכל אחד לחוד .
אך זאת אשאיר לכל אחד לבדוק ולהתנסות .
את הניסיונות שעשיתי בבית עם המוצרים של ™VIBRAPOD עשיתי על מספר חלקי מערכת .
על זוג קופסאות שמשמשות אותי לפונו סטיג' (אחד טרנזיסטורי ואחד שפופרתי ) ,על הנגן הדיגיטאלי שלי וכן על קדם המגבר שלי שבנוי בטופולוגיה היברידית .

SOUND :

בתחילה הניסוי נעשה על הפונו סטיג' שלי , PODS הורכבו מתחת למכשיר .
לא ציפיתי לצרורות ונצורות בגלל אופי הספקן שלי מלכתחילה ולא התאכזבתי . לא היה הבדל שמיעה באופן קריאטי .
לי זה נשמע די זהה והתקליט נשמע כמעט כמו מלפני 5 דק.
בשל החוויה הסטנדרטית שחוויתי החלטתי להוסיף את ה CONES במקום ה PODS שחוברו תחת הקופסאות בתחילה, כדי להאזין הפעם באופן כזה, שאו יאשש את שבחיהם של המוצרים בכל המדיה או ..
(YOU KNOW .. ) ..

לאחד החיבור והעמדה של הקופסאות על המוצר הורדתי את המחט על אותו התקליט .
החוויה הפעם היית שונה במקצת ...והרגשה של פוקוס נכנסה לרגשות המעורבים שהתחוללו בזמן הבדיקה .
הכלים שניגנו באותו הזמן נשמעו ברור יותר ומפוקסים יותר מול העיניים ..כאילו שהאימג' נעשה חד יותר .
לא היה הידוק בנמוכים או גבוהים קסומים יותר ..אבל מה שכן הגיח בעקבות הISOLATORS האלו זה אימג' מפוקס יותר וחד יותר בזמן ההאזנה וכמו כן ..מן "שקט" תעשייתי של "רעש" מיקרוסקופי.
הרזולוציה השתפרה רבות מהשיכוך והפרזנטציה נהיית קריסטלית הרבה יותר .

כמובן שמוצרים בתחום של שיכוך זעזועים ורזוננסים, עובדים שונה על כל מוצר ומוצר,
בעקבות התכנון ההתחלתי של המוצר עצמו והשיכוך המקורי שלו .
אני לא מצפה שהם ישפיעו על כל מוצר וגם אם כן לא באותה מידה .
ההשפעה שהVIBRAPOD™ עשו אצלי שהם היו תחת הפונו סטיג' למשל היית בפרמטרים די חופפים ביחס להשפעה הדי רצינית שהם עשו שהם הונחו תחת הקדם מגבר שלי למשל .

פה הקונספט של שיכוך זעזועים ורזוננסים מהשנאי ומהשפופרות שפועלות, עבד באופן טוב יותר .
השינוי שהביאו עימם ה CONES היה שמיע יותר וגדול יותר מאשר פוקוס באימג' שהבחנתי מקודם .
פה היו שינויים גם במוסיקאליות המוצר וזרימת הסאונד שיצא מן המערכת .
הכל הרבה יותר "רגוע" ונשמע כאילו הסאונד "התנקה" כמעה . מקריאה ברשת ומלמידה קצרה,
מיחסים את תחושת הזרימה והניקיון ל"שחרור" המכשיר מויברציות אשר מייצרות דיסטורשין (גם אם מיקרוסקופיות) .
כאמור הVIBRAPOD מביא תרומה שונה על כל מוצר ומוצר שהוא מונח מתחתיו .
הדעה הרווחת שמוצרי אודיו שמופעלים ע"י שפופרות ושנאים גדולים "ייהנו" משיכוך טוב יותר מהסטנדרט וה PODS או ה CONES יעשו את עבודתם נאמנה וגם שמיע .
אני מגלה זאת כאמת לאמיתה גם אצלי במערכת . אמנם הפוואר שלי הוא מפלצת היברידיית כבדה וכמו כן גם הקדם שלי אך בשל היותם שפופרתיים (כמו גם טרנזיסטורים) הם "נהנים" משיכוך נרחב יותר ונותנים את פעמיהם עבור המאזין .

המוצרים הללו מתאימים גם לפטפונים לא משוככים טבעית ..וההצעה היא לעשות מן "שולחן" זכוכית, חומר אקרילי או אחר. שמתחתיו רגלי VIBRPOD לפי המשקל ועל "השולחן" הזה להניח את הפטיפון .
לא ניסיתי זאת הפעם מכיוון שלא היו לי מספיק רגליים שכאלו להניח עליהם את פלטת המייפל האימתנית שבניתי עבור הפטיפון, כולל הפטיפון ששוקל לא מעט גם כן .

אני מניח מנסיון שגם שם הדבר היה עוזר רבות לשיפור הסאונד ומיקוד הסופרלטיבים האודיופילים הנלוים .
אולי בעתיד שיהיה לי טיפה זמן אוכל לבדוק את עיניין הפטיפון ולקחת מעודד עוד "רגליים" כאלו מקבוצה גבוהה יותר שיוכלו לשאת את משקל הפלטה והפטיפון .

לסיכום :

VIBRAPOD™ מוצבו כ "העיסקה האודיופילת של חייכם" ואת האמת שלמרות שלא הרגשתי עילוי גשמי ורוחני מהמצאותם של ה VIBRAPOD'S™ אצלי במערכת , כן הרגשתי שיש תמורה מלאה עבור מחירם .
המחיר לטוויק הזה הוא (בחו"ל) 6$ ל POD ו 8$ ל CONE .
כמובן שאם רוצים לשלב את היחידות ל "רגל" אחת ,יש לשלב את המחיר עבור רגל בודדת .
סהכ 14$ עבור רגל, כפול כמה שצטרכו ..עדין לאחר שילוב המחירים של שני המוצרים, הם שווים כל גרוש ומעלתם גדולה מחסרונם .
המחיר בארץ אצל עודד (DBAUDIO) הוא כמה גרושים מעל חול ...(סביר בהתחשב בהובלה שתצטרכו לשלם לארץ גם ככה ואולי גם מיסים) כך שהמחיר יותר מסביר .

חיפשתי דברים דומים במחירים שפויים ולא מצאתי ..רב הטוויקים, משככי הרזוננסים והיציבות הנחשבים בתחום עולים הון תועפות .. ולא תמיד יתאימו למכשירים שלכם או לסביבת המערכת .
מבחינה גלובליסטית להתאמת ה FOOTERS הללו למכשירים שלכם הם המוצעים ביותר בעולם .
ובמחירים מצחיקים שכאלו?! .."מצחיק שלא כל אודיופיל לפחות ינסה לראות מה זה עושה אצלו ."
(משפט שחשבתי עליו ובדיעבד רשום בכמה סקירות שקראתי בשנים האחרונות על ה VIBRAPOD)
והתבררו כנכונות .

חלק מהמכשירים שלי נהנו ממנו יותר וחלק מהם נהנו ממנו קצת פחות או רק על פרמטרים בודדים .
להרוס, הם לא הרסו לי , לא שחררו לי את הבס יתר על המידה או כל דבר אחר שיכול לקרות עם חומרים משככים שונים ולא מתאימים .

בסוף הבדיקה שנערכה על פני מס ימים החלטתי לרכוש לעצמי סט של 6 "רגליים" את ה CONES בלבד הפעם עבור 2 מכשירים אצלי במערכת .(3 לכל חלק) .
כנראה שבעתיד ארכוש מס נוסף של VIBRAPOD™ עבור חלקים נוספים במערכת .
ללא ספק אחד השידרוגים הזולים אצלי במערכת שעושים הבדל סוני ולא רק "ליופי" או ל"הרגשה" האודיופילית הטובה שמתלווה אליה .
עם ה VIBRAPOD קיבלתי את הכל יחד . וה "VALUE FOR MONEY " די מרקיע שחקים פה .
החברה מציע 30 יום ניסיון והחזרת הכסף באופן שלם אם לא תהיו מרוצים מהתוצאה .
לא נראה לי שאחזיר.


אביעד


אין תגובות: