02 פברואר, 2008





AT 33 PTG

הקדמה:

אני חייב התנצלות ...התנצלות לעצמי , התנצלות לכל מי שעמד, ישב והקשיב לסקירה שלי על הראש הישן שלי ה DL103
אבל כנראה שזהו מנהגנו בפועל להתלהב ולסקור די בחיוב את רכישותנו .

לפני יותר מחצי שנה רכשתי "ראש" חדש לפטיפון שלי שהחליף את הישן יותר (GRADO RED MM) הכוונה היית "לקפוץ" למים של הגדולים.
להתנסות ב מובינג קוייל MC .
התקציב לא היה רב ..עד 1000 שח לערך ומכיוון שאין הרבה אופציות לאנשי הוייניל להתנסות ולהקשיב לשלל ראשים בשוק החופשי ,
הייתי צריך "לבחור" את המועמד לפי סקירות וכתבות במגזינים מקוונים, פורומים ועיתוני HI FI שאני חוטא לפעמים וקורא (עלק לפעמים פעם בחודש לפחות 2 ).

הפור נפל על אחד מראשי ה MC הנמכרים בעולם אשר גילו גבוה משלי ה DL103 הנצחי של דנון .

אני חושב שאין כמעט וייניל LOVER שלא עבר דרך הראש הזה. או שיש לו ,או שהיה לו ,או שהוא חושב לרכוש אחד ..
רב מפעילי VA יש להם את ה DL103 ..
את האמת הפילוג הגדול ביותר במשתמשי VA , הוא :של אדיו טכניקה DL103 VS OC9 דנון

לאחר רכישת הראש כמובן שהיה חייב לבוא SUT לפונו הפשוט שלי כדי שאוכל להפעיל את האוט פוט הנמוך מאד של הראש 0.25V
ולאחר מכן שידרוג הפונו סטיג' (כיום אני משתמש ב PRO-JECT TUBE BOX SE שעתיד להשתנות בקרוב גם כן)

לאחר מאות שעות של האזנה עם הראש (ושידרוג הפטיפון עצמו בדרך ) הוחלט לרכוש ראש חדש שיחליף את ה DL103 ..
שוב מסקירות רבות ,תכנונים ,חלומות וכדומה ,הכל מתחיל בתקציב .
התקציב היה שוב לא גדול במיוחד ...
עד 600$ לערך +- (בשל קנית מכונת ניקוי זה מה שנשאר).
ומה שנשאר זה לקרוא המון להשוות דעות של משתמשים , לחשב קומפליאנס לראשים בתקציב ..וכו וכו .


הפור נפל על ראש (AT33PTG) שהיני מכיר את אחיו הקטן יותר (OC9) באופן די ישיר ולזמן רב .
בשל הכרותי עם חתימת הסאונד של חברת ( AT (audio technica החלטתי יחד עם עזרותו האדיבה של חברי איתמר לרכוש אותו מחנות סינגפורית .


ה"ראש" הגיע !

הראש הגיע ביום שישי תחת שרביטו של איתמר לביתי הקט שבחיפה . חצי שעה לפני שאני צריך להיות אצל ההורים של ההנהלה לארוחת יום שישי .
(מיותר לציין שאלו היו שעתיים ארוכות מאד עד שהגעתי הביתה לקופסא הירוקה שלי ..:-))

הרכבת ה AT היה די פשוט.
את הזרוע של ה סקאוט אפשר "לתלוש" החוצה (UNIPIVOTE) ולעבוד על שולחן מואר ויציב לשם חיבור הראש אלקטרונית ומכנית לHEADSHELL
של הזרוע .

כיוון הראש לקח לי לכל היותר 45 דק כדי לקבל אופטימציה ב VTF , VTA , ואזימוט .

והתקליט הראשון יצא לדרך ...
KIND OF BLUE MILES DAVIS

את האמת שניסיתי לא להלהיב את עצמי יתר על המידה ולהשאר אוביקטיבי לנוכח הראש המדהים ויזואלית הזה..
ולנסות להבין את יתרונותיו הסונים באופן טהור ואוביקטיבי עד כמה שאוכל לאחר הוצאה של כמעט 400 $ (סכום לא גבוה בעולם הראשים העליון אך סביר בהחלט לסט אפ האנלוגי שאני עובד איתו .)

התקליט ניגן מצוין ללא רעשים ללא רמבל , הסאונד היה נקי מאד וזורם .
השעה היית מאוחרת והחלטתי לתת לראש "לנוח" עד למחרת בבוקר שיתחיל את ה"ריצה" הראשונה שלו ..

כמובן שלמחרת בבוקר התקליטים התחילו "לעוף" לכיוונו של הפטיפון והסאונד היה נקי וזורם מאד .
שוב ניסיתי להשאיר את עצמי די מאופק לשם ההשואה האוביקטיבית לזכרוני מה DL103 ולא לזרוח מאושר למשמע הסאונד
ה HIGH ENDI שפוקד את חדר ההאזנה שלי .

לאחר יותר מ 100 שעות שהראש עובד היום אני יכול לנסות לתאר ולדבר על ה"ראש" החדש שלי שהחליף את ה MC הראשון שלי ..

ה SOUND:

אתחיל בזאת שהפטיפון שלי הוא האנטרי לוול של VPI האמריקאי (SCOUT)
אני משתמש כיום עם פונו סטיג שפופרתי של פרוג'קט ה TUBE BOX SE (כנראה שבקרוב יוחלף ...עדיין לא ברור למה אבל יש מועמדים שעומדים בתור)
המערכת שלי מורכבת מפוואר היברידי , קדם הייברידי (שניהם של חברת וינסנט הסינית גרמנית)
ורמקולים .JM LAB 816S COBALT.

את הנירוונה האנלוגית שלי קיבלתי עד לא מזמן מהסט הנל יחד עם ראש ה MC הראשון שלי ה DL103 .
מאפיני ה DL103 הם מוסיקאליות , מיד חמים , והרב אומרים שהוא אחד מהראשים עם ה VALUE FOR MONEY הגדולים ביותר שקימים .
ל 220$ ריטייל (אפשר להשיג בהרבה פחות חדש) אין שום ראש שמשתווה לו ..
אני יכול להסכים .אבל עם עוד טיפה מאמץ ועוד קצת כסף לכיוון ה 400 אפשר להשיג סאונד פי 2 טוב יותר (לפחות).

עכשיו קצת פילוסופיה :
לכל מוצר אודיו לפחות ככה אני מאמין יש ברך ששם מגיע ה תמורה לכסף למיקסוס .
מכיוון שאיני התנסתי עם שלל רב מידי של ראשי פטיפונים בסכומים הגדולים מ 1000 $ אני לא יכול להשוות ולדבר באופן גורף

אני אומר דבר כזה .
אם למישהו יש 200 $ שיקנה את ה DL103 ללא כל ספק זהו ראש מרשים שהביא איתו עוצמה סונית מול MM הלא זול ממנו בהרבה .באופן גורף ומשכנע.
בעיוור ולא בעיוור.
זה לא CDP רבותי !

אך אם מישהו מסוגל להכפיל את הסכום וזהו התקציב שלו , אני ממליץ ללכת על ה AT33 PTG .
הוא הכפיל את ההנאה שלי ואת רמת הסאונד הנלוגית שלי אפילו מה"מאסטר היפני (דנון) ה DL103 .
ולזה לא ציפיתי .

שוב אני לא יודע מה יקרה עם ראש של 1000$ ממול ל AT33PTG אך הרגשתי היא שאני לא אקבל מכפלה אלא עליה באחוזים מסוימים או שידורג לרוחב.

ה AT33PTG אמנם שונה מאד מה DL103 מבחינת הסאונד , אך אין שום ספק שזאת עלית מדרגה די גדולה .

חותמת הסאונד של AT הרבה יותר בהירה , הרבה יותר מפורטת, ופאנצית יותר (מול ה DL103 שהיה די "גדול" אך רפוי במקצת בתחום הנמוך)

אם היו נותנים לי שלוש מילים לתאר את השוני של ה AT33 מול הדנון הישן שלי הייתי אומר

"יותר HI END " שכל אחד יבין מזה מה שהוא רוצה .

הכלים נשמעים הרבה יותר טוב , הרבה יותר ברור .
הפרדת הכלים בתזמורת פאנומנאלית . לא האמנתי שיש כל כך הרבה כינורות עד שלא שמעתי אותם עם הראש החדש .

הג'אנרים שאני מאזים להם THE MOST בויניל מתחלקים ל 3 אך לא באותם אחוזי הפילוג.

קלאסי 50%
ג'אז 40%
רוק , פרוג , מטאל ..OTHER .. כל שאר 10%

ה AT33PTG עושה את כולם מצוין .

אימג' מדויק , במה רחבה ועמוקה .(עומק לא הכרתי עם ה DL103 כמעט הוא היה די FLAT בעיניין למרות שהוא היה די ענק בסאונד)
העמדת הכלים במרחב מאד חשובה לי במוסיקה טובענית וגם אינסטרומנטלית קלילה יותר .לשם העצמת רעיון ה "להיות שם"
וה AT33PTG עושה זאת בגדול .

בתחילת הדרך (בהרצה) חשבתי שאולי עשיתי טעות קצת עם הראש מכיוון שיש לו עליה ב 10K עד ל 20K הרץ של כמעט 4 DB בעקומה,
והוא נוטה להיות בהיר קצת .(בלי שום קשר הוא מפורט מאד מאד ).
המערכת שלי גם ככה די נמצאת על גבול הבהיר.מפורט עם הטוויטרים הדי אגרסיבים (אם אפשר לאמר) של JM-LAB

אך לאחר שעות האזנה די רציניות כנראה ה BREAK IN מיתן אותו והוא הרבה יותר מאוזן ממה שהיה OUT OF THE BOX .
(רק להרגיע, אני חושב שאחד מהמוצרים היחידם שבאמת מתמתנים או מקבלים איזון טונאלי מסויים ,לכיוון של התכנון שלהם הם ראשים לפטיפון).

ג'אז וקלאסי מוחלפים די בקדחתנות בסשנים מעורבים, כדי לקבל מושג איך כלים נשמעים דרכו , סגנונות מוסיקאלים ,
BIG BAND . לא עוד מריכות של כלים בחלל החדר, אלא שורות של נגנים עם הבדלים עמוקים ורציניים בין החצוצרות סקסופונים וטרומבונים .
כמובן שלא לשכוח את האקורדים המופלאים של גיטרת הג'אז החלק והזורמת בחלק הימיני התחתון של הבמה .והמצילות שמקיפות את כולם מאחור .

כל זאת ועוד בכמעט כל תקליט שהוא .

תזמורות תופסות את מקומם , טריו מקבל אוויר בין הכלים וארטיקולאריות בכל NOTE ו NOTE ..

שוב אני נסחף ואצטרך להתחרט ולהתנצל שיגיע ראש טוב יותר בשידרוג הבא ..
אך אני לא חושב שיש כרגע מצב שאני הולך להתחרט על ההוצאה הזו .

הראש הזה הביא אותי לאבד עיניין ב CDP כמעט לגמרי (אמנם אני ממשיך לקנות מדיות דיגיטאליות אך זמן ההאזנה הביתי מתקצר מה CDP).

גילוי התקליטים מחדש וכל הסופרלטיבים כאשר משדרגים מחדש כל מוצר שהוא בשרשרת ..מתקבלים כאן בברכה ולא אלעה אותכם בסיפורי גבורה שכאלה .

אסכם ואומר שהראש כנראה לא ה מושלם ביותר בעולם ואני ללא ספק חושב שיש טובים ממנו אך עלותם צריכה להיות לפחות כפול או משולש ממנו .

אני לא יכול להגיד בוודאות, אך לדעתי ב 400$ אין ברך אחרת מאשר ה AT33PTG ..

זהו ראש שמביא את עולם ה HIGH END לאנלוגי ..
ואם מישהו שאומרים לו פטיפון, שומע בדימיונו פיצפוצים , עליה וירידה של פיצ', שריטות קפיצות וסאונד מלוכלך ועמום,
שיגיע לחיפה .


כתבה זו פורסמה בפורום אודיו "בהייד פארק" לפני שנה כמעט .
מאז הפונו סטיג' השתנה ועוד רכיבים אחרים במערכת .
אך הראש עדיין שריר וקיים אצלי במערכת וכרגע אין שום תיכנון להחליפו .

A.B










אין תגובות: