18 פברואר, 2008

HIFIDELIO MUSIC SERVER



שנות ה 2000, המאה ה 21 , כל אחד חולם על הגד'טים החדשים ביותר. כבר שנים שמדברים על בתים חכמים , כבר ניסו בעבר ועדיין מנסים להוציא רסיברים שיכולים לתת מענה לכמה חדרים ...מוסיקה לכל חדר בבית ... העניין ישנו אבל מסורבל ויקר ביותר .

שלטים לומדים שיחליפו את כל השלטים המפוזרים של עשרות המכשירים שלנו , מקרנים, מסכים שטוחים , מחשבים אשר מחליפים לנו את ספריית DVD ומאכסנים את כל הסרטים אשר אנו מורידים מהאינטרנט ועוד ועוד.
החלום שלי זה לשבת בחדר בודד עם מערכת הסטריאו שלי השלט היחיד ביד ובלי שום דבר אחר ופשוט לשמוע שעות על גבי שעות של מוסיקה .מבלי לקום .
עם השנים אספתי כמויות מדיה מטורפות מאלפי תקליטים , קלטות , ומסוף שנות ה 80 גם דיסקים .כמויות הסטנדים שנערמו כבר תפסו כל פיסת מקום בבית, התקליטים חלקם בארוניות יעודיות חלקם בארגזים במחסן ועל הקלטות אין כבר על מה לדבר .

הפתרון המסתמן היה להעביר את כל המדיה למחשב מיוחד ,כרטיס קול איכותי ולחבר למערכת .
הבעיה קצת קשה בגלל שלזה צריך גם מסך קטן כדי לנבור בקבצים וכדומה , רב המחשבים מרעישים , מסובכים ומגושמים . כנראה שלא מתאימים לכל אחד .

לאחרונה יצא מכשיר חדש שאולי הוא הפתרון של אנשים כמוני ועוד כמה אשר מחפשים פתרונות נורמאלים לבעיות של מקום או אפילו גדולים מכך : מוסיקה בחדרים, או באולמות שונים בלי הרבה בעיות וסיבוכים אשר מגיע ממקור אחד .
למכשיר קוראים "HIFIDELIO" ומייצרת אותו חברה גרמנית בשם "HERMSTEDT" .
המכשיר נראה כ נגן דיסקים רגיל למדי , מה שמסגיר אולי את היותו מיוחד יותר זהו מסך LCD גדול שממוקם בערך באמצע הנגן .
הנגן, שמשקלו 5 וחצי קילו בצבע שחור, מראה בפרוט כמה לחצנים גדולים מסך גדול מהממוצע , כפתור גלגל כפול , ו- 4 כפתורים קטנטנים שמסודרים ליד המסך .
למכשיר, כפי שאפשר לראות בתמונה, אין מגירת CD רגילה, אלה טעינת המדיה נעשית בדחיפה לחריץ בדומה ל-CD ברכב או במערכות מיני ישנות.
אני אוהב את רעיון המגירה הרבה יותר אבל כנראה שאי אפשר לקבל הכול בחיים .

למכשיר יש יציאת אוזניות. עוצמת השמע ביציאה זו נשלטת עיי המכשיר ידנית על גביו או דרך השלט. ישנה גם שליטה על עוצמת האות ביציאות האנלוגיות (Variable Output) מה שמאפשר חיסכון בקדם מגבר (למי שלא צריך שליטה על עוד מקורות, למשל).
חיבור המכשיר למערכת הינו פשוט ביותר. יש למכשיר יציאה אנלוגית ויציאה דיגיטאלית (קואקסיאלית ואופטית ) לחיבור לממיר DAC חיצוני (רסיבר למשל או Stand Alone).
חיברתי בעזרת כבל RCA לקדם מגבר שלי (וינסנט SA 31 ), הטענתי את אחד הדיסקים שעמדו ליד המערכת ולחצתי PLAY. המכשיר מנגן מיד את האלבום הטעון כמו כן נותן ישר את כל האינפורמציה שיש על הדיסק : מי מבצע, להקה, זמר ,כמה זמן הדיסק, השיר המנוגן וכן הלאה וכן הלאה.

אז מה מיוחד בו ?
המכשיר הוא לא נגן CD רגיל, אלא הוא נגן CD על סטראוידים.יחד עם נגן קונבנציונאלי אתם מקבלים גם HD של 80 ג'יגה בייט שיכול להכיל בתוכו עד 20,000 שירים פחות או יותר .הנגן מסוגל גם לצרוב דיסקים בפורמטים שונים כגון WAVE , MP3, OGG , FLAC … כמו כן הוא יודע לנגן את כל הפורמטים הללו כמובן .

לנגן יש 4 יציאות לחיבור רשת LAN על מנת שיוכל להתחבר למחשבים מרוחקים ולהיות חלק מרשת וכן למשוך או לשדר מוסיקה וקבצים בפורמטים שונים . כמו כן הוא כולל חיבור רשת אלחוטי WLAN WIFI 802.11, על מנת שיכול לשדר עד ל- 5 ערוצים נפרדים,

מוסיקה שונה כולל המכשיר המחובר אנלוגית .המקלטים יכולים להיות או כרטיסי "WIFI" רגילים אשר מתחברים למחשב, או מה שהחברה ממליצה, מקלטים עצמאיים שניתן להשיג מחברות שונות אשר פועלים על אותו פרוטוקול "WIFI" ומתחברים עם חיבורי RCA למערכות סטריאו שונות ובכך מקבלים את המוסיקה מ"HIFIDELIO" ומנגנים דרך ההגברה הקיימת באותו החדר, ללא הצורך במחשב.

חברת "הרמסטדט" הכניסה לתוך המכשיר בסיס נתונים של 2 מליון אלבומים שונים (!!!) על מנת שיוכל לתת את המידע לגבי רב האלבומים שיכנסו אליו , בדיקה קצרה בנושא העלתה שהמכשיר קיבל כמעט כל דיסק לועזי שהטענתי אליו אבל דיסקים מקומיים הוא לא ידע לתת את המידע הנדרש. החברה צמצה את יכולות המכשיר ל 4 מילים : LISTEN MANAGE ARCHIVE BURN אתם כבר יכולים לנחש לפיהם שהמכשיר "מוכשר" ביותר .






"הבדיקה "

לאחר שחיברתי את המכשיר בעזרת היציאה האנלוגית שלו התחלתי קודם כל לבדוק את היכולות "הרגילות" :
הנגן מנגן את הדיסקים ברמה טובה ללא רעשים מיותרים והטעינה לוקחת משהו כמו 2 שניות פחות או יותר .
המכשיר מציג לאחר הטעינה את האינפורמציה שיש על המדיה כגון: מבצע , זמנים שונים וכו.
תפעול המכשיר קל מאד ידנית בכפתורים קשיחים על גביו או עיי השלט. גם באופציות המסובכות יותר, שעליהן ארחיב בהמשך. המכשיר ידידותי ביותר ואחרי 2 דק' עימו, ניתן לתפעל כמעט את כולו בקלות .

לאחר השמעת אלבום ניסיתי לעלות בדרגות הקושי ולנסות את האופציות השונות בו :
את אותו האלבום או כל אחד אחר אפשר "לשמור" ב- HD של המכשיר בשני אופנים - תוך כדי האזנה או ללא האזנה .
(כמובן שאם שומרים בעת האזנה הם לא מסוכרנים אך זה לא משנה כלום.) למכשיר לוקח להעתיק אלבום, באורך ממוצע, בסביבות ה-3 דק' ולהישמר בקובץ לפי קיטלוג שתבחרו , לפי סגנון מוסיקלי, לפי שמות האלבומים , הלהקות וכן הלאה .
הפעולה היא פשוטה למדי בכפתור אחד המכשיר מזהה את האלבום ומתחיל לשמור אותו .לאחר "השמירה" המכשיר ייפלוט את הדיסק או ישאיר אותו, על פי בחירה בתפריט.
מעתה, ההשמעה של האלבום יכולה להיות או מהדיסק עצמו או מ-HD של המכשיר . את הדגימה אפשר לבחור ברמה של פורמטים WAV , OGG , MP3, FLAC וכדומה .

לפי השמיעה שלי לא היה הבדל לחלוטין בין שני המצבים . משם ישר קפצתי לאופציה הבאה : BURN . המכשיר גם צורב דיסקים, וזה פיצ'ר שעניין אותי ביותר מכיוון שבפעמים הרבות שאירחתי תמיד ביקשו ממני לצרוב קטעים ששמענו באותו הערב וזה היה טיפה מסובך מפני שאת כל הדיסקים הייתי חייב לשמור במחשב לעשות סדר בקטעים ואחר כך לצרוב להם .

כאן העניין יותר פשוט! בעת ההשמעה אפשר לסמן את הקטעים הנבחרים וליצור "PLAY LIST", בו במקום, או כמובן, לקבוע אלבום מסוים שרוצים לצרוב , החיסרון היחידי של המכשיר הוא זמן הצריבה שפשוט נמשכה המון זמן בהשוואה לצריבה מהירה של מחשב .

המכשיר לוקח את כל הקטעים שאתה רוצה לצרוב עובר עליהם, מחשב את הזמן אם הן נכנסים בדיסק רגיל, ורק לאחר מכן מתחיל לצרוב . תכנון שבעקרון נכון אך כנראה מגושם מידי בינתיים .לפי הבדיקה שלי לאלבום ממוצע של 65 דק' לקח למכשיר קצת יותר מ-15 דק' לצרוב אותו , שוב בהתחשב שזהו מכשיר היי אנד שיושב בסלון כרגע עם מערכת , זה בסדר .

אבל בהשוואה ישירה למה שאנחנו מכירים ביום יום הוא "קצת" איטי . אז בעקרון עברתי עד כה כמעט על כל הפיצ'רים שיש למכשיר במקום הימצאותו .שמיעת מדיות דרכו (LISTEN) , טעינת המדיות בתוכו ושמיעתם דרך ה HD שלו

(ARCHIVE) , וצריבת מדיות חדשות בעזרת הצורב הפנימי שלו (BURN).
לאחר שסיימתי את סשיין הבדיקות התחלתי עם החיבורים השונים :
- למכשיר יש גם חיבור אנלוגי לתוכו ולא רק כלפי חוץ ככה שאפשר לטעון לתוכו המון דברים חוץ מהדיסקים שלכם

(עכשיו העסק מתחיל להיות מעניין.) תקליטים , קלטות ישנות , טיונר , סאונד מהטלוויזיה וכדומה יכולים להטען לתוך HD של המכשיר וזהו יתרון ענק שיש לו על צורבים או מאגרי מידע אחרים שכעיקרון יכולים לקבל רק מדיה ממקור דיגיטאלי (אלא אם כן מבצעים הקלטות בעזרת תוכנות הקלטה שלרוב יש צורך לעשות עריכה עליהן וכו' במחשב).


עכשיו, אפשר להיפטר מכל המדיות ולא רק מהדיסקים שרכשתם ב-15 שנה האחרונות , החיבורים הנוספים שיש למכשיר כאמור הם : יציאה דיגיטאלית אופטית וקואקסיאלית . פה אין חדש תחת השמש זה דבר קונבנציונאלי שיש היום כמעט בכל נגן . - החיבורים הנוספים הם חדשים ומעניינים ; למכשיר יש 2 חיבורי USB 2.0 ו- 1.1 לחיבור מקלדת חיצונית למשל, כדי לרשום מידע לתוך המכשיר או להכניס מאגר מידע חיצוני כגון : ניידי MP3 , DISKONKEY וכדומה , במבט מאחורי המכשיר, כפי שציינתי קודם, מתגלים 4 חיבורי רשת, אשר מאפשרות להתחבר ל- 4 מחשבים או מרכזיות שונות ובכך ליצור עם המכשיר רשת . לי יש מחשב אחד בבית ומיד חיברתי עם כבל תקשורת רגיל . המחשב מזהה את המכשיר בתור כונן נוסף אשר יש לו מידע פנימי.
המכשיר והמחשב יכולים לשתף קבצים בפורמטים שהזכרתי כבר בתחילת הכתבה . המכשיר יכול לייבא קבצים מהמחשבים האישיים וגם להוציא קבצים לניגון . "ARCHIVE," ל-HIFIDELIO, כפי שהזכרתי כבר, יש משדר WIFI וגם אותו ניסיתי עם מחשב לפטופ של חבר שבא לביקור . המחשב והמכשיר זיהו אחד את השני והתחלנו לשתף קבצים מהמכשיר למחשב ולהיפך . הזיהוי נעשה מייד ללא כל תקלות מיוחדות . יכול להיות שלפעמים תידרשו להגדיר משהו במכשיר אך הממשק קל להפעלה ומאד ידידותי . כפי שכבר כתבתי הHIFIDELIO יכול לשדר עד 5 ערוצים בלתי תלויים, לכל ערוץ המוסיקה שלו . במחשבים האישיים מצאתי כי הוא עובד הכי טוב עם תוכנת "I-TUNES" של אפל . הסנכרון ביניהם מתבצע מייד והתוכנה מזהה את המכשיר בתור "HIFIDELIO" כ-device .אפשר דרך התוכנה לשנות את הקבצים וכן לנגן אותם ישירות מהמכשיר . בנקודה זו סיימתי את סשיין הבדיקות המתוכננות וכרגע רק נשאר להנות מהפלא הזה שנקרא "HIFIDELIO" .







לסיכום :
"HIFIDELIO" הוא אחד מהמכשירים המתקדמים ביותר כיום מבחינת יכולות, כאשר השוק מתחיל להבין שזה העתיד. כמובן שיש עוד כמה מתחרים בשוק, אך זה כרגע מה שיצא לשוק העולמי בצורה רצינית וכן גם בארצנו .
"המכשיר גם יפה וגם אופה", ארבעת המילים :LISTEN MANAGE ARCHIVE BURN , מקבלות את מלוא המשמעות מהמכשיר הנ"ל . - המכשיר גם מנגן דיסקים אשר דגומים בפורמטים שונים . המכשיר בעל זיכרון HD של 80 גיגה ומסוגל לנגן מתוכו את כל הפורמטים שנטענו . יעילות התפעול של המכשיר מרשימה, ידידותית וקלה למשתמש .



"HIFIDELO" מגיע עם ספר הדרכה דקיק מלא באיורים וקל מאד לקריאה. המכשיר מסוגל גם לצרוב ל CD-R מוסיקה בפורמטים שונים וכן גם לשלוח לערוצים נפרדים מוסיקה בעזרת חיבורי לאן או באמצעות שידוריהם ב WIFI. לפי התמונות אפשר להבחין שמראהו עדין וסקסי אשר יכול להתאים למערכת ההי אנד שלנו באופן מושלם ללא חוטים מיותרים . מבחינת הסאונד המכשיר מצוין ונותן פייט לנגנים במחירים שלו ואולי גבוהים ממנו . הסאונד הכולל אולי עושה רושם של דיגיטאלי מידי אבל הוא קריספי ונקי ויש כאלה שאוהבים את זה כך .
מבחינתי הוא המכשיר המושלם לבתים מלאי כונניות של מדיות אשר מעלות אבק ומקומות אשר מעוניינים לשדר מוסיקה לחלקים שונים ללא צורך במקורות רבים . המכשיר מקבל אצלי, ולא לאחר יד, מקום של כבוד שאגיד: HIFIDELIO THE HOME OF YOUR MUSIC .









אין תגובות: