28 פברואר, 2008

JOHN PATITUCCI - LINE BY LINE


JOHN PATITUCCI
LINE BY LINE

האלבום הראשון שקניתי של הבסיסט הנהדר הזה היה THE HEART OF BASS וזהו אחד האלבומים האהובים עלי עד היום ..
מאז ג'ון פטיטוצ'י הוציא אלבומי סולו רבים (יחד עם נגנים שמנגנים עימו כמובן) והצטרף לאין ספור מוסיקאים מהשורה הראשונה באלבומיהם הופעתיהם ומה לא ...
ג'ון פטיטוצ'י נחשב לאחד מגדולי נגני הבס ב'אז היום יחד עם ענקים אחרים כגון RON CARTER , BRIAN BROMBERG , MARCUS MILLER ועוד .
ג'ון פטיטוצי מנגן בחן ובעוצמה ל בס אקסטי (קונטרבס) ועל חשמלי כאחד .
הוא בדרך כלל משלב את הכלים בהופעתויו וכמובן בהפקת אלבומיו הרבים .
ג'אז מודרני מעורפל בהמון קומפוזיציות אשר נותנים נופח של אילתורים לא מתוכננים אך עם המון מלודיה כמעט לירית לנגינתו .

האלבום שיצא ב 2006 נקרא LINE BY LINE ומשלב שוב את הקונטרבס של פטיטוצ'י עם נגנים נוספים באלבום ..גיטרה אקוסטית וקלאסית מלווה אותו בכמעט 99% מהאלבום והדואט בין הקונרטבס והגיטרה הקלאסית של : ADAM ROGERS ממריאה נוחתת וטסה בכל ווריד באלבום ובכל קטע מוקלט בו .
איכות ההקלטה באלבום פאנומנלית , לא עוד בס מנפוח כדי להדגיש את הסולן כאם פטיטוצי בעצמו ובעזרת יכולות הנגינה שלו מדגיש את עצמו בוירטואוזיות עילאית ובנתינת מקום התפתחות לנגנים שמסביבו .
תופים כמובן יש ו מידי פעם אפשר לשמוע סקסופון טנור נותן פה ושם את אותותיו ..(CHRIS POTER)
האלבום מיוחד מאד מפני שלא רק הקוורטט הזה של גיטרה בס תופים וטונור סקסופון מנגנים בו אלא פטטיוצ'י מראה לכולם מה הוא עדיין יכול לעשות בתחום המוסיקה הקלאסית המודרנית , מאד דומה לאלבומו האהוב מ 1991 THE HEART OF BASS גם פה פטיטוצ'י מוציא ממוחו 2 קטעים שנכתבו במיוחד עבור האלבום החדש הזה .

THEME AND VARIATION FOR 6 STRING BASS AND STRING'S
קטע אשר אורכו כמעט 10 דק ...מוביל את המאזין ל עולם אחר לגמרי משאר הדיסק אך שומר על מצב הרוח ש 6 הקטעים שהיו לפניו השרו על המאזין מתחילת האלבום .
אמנם קשה להגדיר את הקטע כ ג'אז מודרני או קלאסי בגלל השימוש בכלים קלאסים _מנגנים עם פטיטוצ'י 5 נגני קשת , כינור ויולה צ'לו וכו ..) לקראת סוף הקטע פטיטוצי נותן כמה שניות של סולו קונטרבס שמשאיר את כל הטעם של הקלאסי די מחוץ לדלת ומשם ישר קופץ ל טרק 8 בדיסק שהוא רצועת הנושא של האלבום .LINE BY LINE כאן כל ה רביעיה מנגנת יחד מלודיה מהתו הראשונה והקטע מחזיר את המאזין להמשך האלבום .
{זה רק מראה כמה חשוב להקשיב לאלבום מתחילתו ועד סופו ולא לזפזפ בין הרצועות וכדומה}

האלבום מופלא עם קצב רך למדי אך עם דינאמיקה קבוצתית נהדרת . בזמן האחרון המון אמנים משתמשים ככלי רביעי בגיטרה ...הדבר נותן לאלבום תחושה יותר אוורירית ..מאשר פסנתר למשל למרות שאני מאד מאד אוהב פסנתר בג'אז .
אך יש משהו מאד מאד מיוחד בקוורטט ללא פסנתר ....יש תחושה שלכולם יש הרבה מה להביע והם עושים זאת ונשמעים .

שוב אלבום מופת לבסיסט נהדר ובין הטובים בעולם כיום .
אלבום חורף אמיתי ומומלץ ביותר !

אביעד


אין תגובות: